Sunday, February 15, 2009

14hb - Pink Panther 2 / 15hb - Geng

Ya...dua wayang bagi dua hari berturut-turut. Kos?? RM0 :D

Pada 14hb aku dah buat tempahan untuk 2 tiket jam 3.20ptg melalui laman web TGV. Aku tengok di Aeon Cheras Selatan. Pertama kali jejakkan kaki disana.

Kenapa lokasi ini dipilih?

Sebab baucer aku dapat dari Bonuslink tu adalah untuk TGV dan cawangannya yang terdekat dengan ofis aku dekat Aeon ni la. Sempat la aku Zuhur dan soru dulu sebab Sabtu aku kerja..YA..aku kerja hari Sabtu separuh hari..

Seperti yang aku jangka, filem ni memang lawak la. Cuma aku rasa tak tergeletek seteruk masa aku tengok Pink Panther. Yang pertama tu aku rasa sampai nak tergolek-golek. Terutama masa babak konon-konon detektif closue (apa ejaannya tah) periksa bilik rakaman suara. Sebenarnya dia nak buang angin. Dia pulak dah salam faham, fikirnya studio tu kalis bunyi dengan konsep orang luar tak boleh dengar apa yang dari dalam. Padahal sebaliknya..! Jadi dia dengan yakinnya berlakon seolah-olah tengah tekun cari bahan bukti sambil melepaskan anginnya sekuatnya! Satu studio tu dengar!! Termasuk Beyonce yang seksi gilerr...Aku rasa nak guling-guling kat tangga TGV tu..Bangangnyaaaaaaa...! Muka Steve Martin tu memang tak boleh blah..!

15hb plak aku tengok Geng (upin ipin). Korang memang patut tengok filem ni..sangat berbaloi.Cuma aku tak puas hati sebab duduk barisan kedua dari depan..! Aku kena ambil tayangan yang pertama sebab mak aku nak pergi outstation petangnya. Tayangan pertama pukul 12.00tgh hari. Mula-mula aku dah cuak nampak notis lebih kurang berbunyi begini:

NOTIS: GENG

Tiket bagi filem GENG untuk tayangan 12.00 tengah malam telah habis dijual.

Kalau tengah malam dah habis, yang pagi ni..??

Aku tunggu dalam barisan lebih kurang 15 minit. Sampai di kaunter beberapa minit sebelum pukul 11.00. Oh ya sebelum tu, minah yang beratur depan aku beli 10 tiket ye...ye..SEPULUH. Sampai giliran, aku pun minta...

"Dik, upin ipin pukul 12.00.."

"ok, a..yang tinggal dua baris depan je ye kak..."

Huhuh....mendongak la kami. MBO ni dah la jenis skrin dia memang tinggi. Kalau duduk barisan belakang sekali baru okay. Tapi jauh la pula. Kalau tengah-tengah tu masih nampak tinggi. Tak berapa syok..cuma memandangkan lokasi yang baik aku pilih jugak panggung MBO ni.

Apapun jalan cerita dia memang bagus. Pengisian padat dengan pengajaran dan teladan. Dan babak-babak sedih, suspen dan kelakar memang hidup! Aku bangga dengan hasil kerja anak Malaysia..

Marilah menyokong industri perfileman tanah air!

No comments:

Post a Comment