Monday, May 18, 2009

Hari Minggu 1

Hari minggu baru-baru ini aku memang tak lekat di rumah. Sabtu pagi macam biasalah, aku bekerja sehingga jam 12.30. Kemudian aku menghadiri sambutan hari jururawat seperti yang aku ceritakan di sini. Aku tiba hampir senja kerana menjemput adikku sekali...

Hari ahad...pagi-pagi aku dah keluar rumah untuk ke Klang. Aku nak baiki kerosakan alat penghawa dingin kereta kesayanganku. Jauh? Nak buat macam mana, di sana ada yang sudi membantu. Yang penting aku dapat pastikan duit yang aku belanjakan berbaloi dan kerja-kerja yang dilakukan ke atas keretaku adalah dari orang yang jujur. Nanti kalau aku pegi kedai yang aku tak kenal, tanpa sesiapa yang boleh bimbing aku....

bukan aku tahu dia isi gas penghawa dingin tu penuh ke separuh ke...
cooling coil tu bocor betul-betul ke tidak ke...
compressor tu memang kantoi ke sebenarnya elok lagi...
dan komponen-komponen kecil yang berkaitan benar-benar perlu diganti atau masih boleh digunakan...

Faktor inilah yang selalu aku risaukan kalau aku ke bengkel kereta..

Apa pun aku sudah mengeluarkan belanja yang (sangat) besar untuk keretaku...dan aku berpuas hati...

Baiki penghawa dingin..
Tambah penggelap cermin..
Tukar sistem penggera..

Seharian aku kat bengkel tu...dr jam 10pg sampai 7ptg...abang aku setia tunggu dari pagi sampai ke petang. Tapi aku keliru jugak la...sebab aku yang beriya nak baiki kereta. Dia pun sama naik, kos dia tu lari sikit saje dari aku! Kereta aku dah siap, dia punya tak siap-siap lagi. Dan kos aku untuk 3 perkara...dia punya semata-mata untuk sistem bunyi! Haishh..!!

Malam pula aku sangat letih..tidur awal..!

No comments:

Post a Comment