Wednesday, June 17, 2009

MC Hammer

Sedang pengerusi mensyuarat tekun memberi penerangan tentang kes mahkamah yang melibatkan syarikat kami, dan tatkala aku tekun mendengar sambil mengambil minit...

"Sepatutnya mereka perlu melantik mmm...MC...emm..apa dia panggil tu ya...(sambil berfikir sejenak)...apa ya..." pengerusi berbicara.

Terdengar celahan dari Pengurus Besar, "MC Hammer...?"

Hahahahahahahahahahahahahahahaha....!!!

Wah..!! Lawak tahap apakah ini? Ikutkan hati aku nak gelak guling-guling dari hujung meja sampai hujung meja mesyuarat yang boleh memuatkan 12 orang itu.

Tapi yang aku mampu hanya tersenyum manis sehingga panas cuping telingaku kerana menahan tawa...

******************************************************************************

Um..syarikat aku bekerja dimiliki oleh dua pemegang saham korporat, salah satunya MAIS....ini sebagai intro. Sedang Pengurus Besar membelek-belek Imbangan Duga, beliau bersuara..

"Alhamdulillah ni apa ya?"

Aku dengan terpinga-pinga membelek laporan tersebut...

Wah...! Ni mesti masa aku buat report aku tengah 'chatting' lalu tertaip diatas laporan!

Lalu beliau menyambung komen, ya lah kita kan dengan MAIS...Alhamdulillah...!

Hahahahahahahahahah...!!! Sekali lagi pecah tawa dalam bilik mesyuarat...

************************************************************************************

Yang kiri : WMN 240 Yang kanan : WMN 2140

17.06.2009, 07:50 ; Kebetulan? Dua buah Proton Waja berwarna sama dan nombor plat juga hampir sama...

No comments:

Post a Comment