Wednesday, July 29, 2009

Dalam Kenangan

Aku tak ada nak tulis apa-apa sangat..tidak berada dalam 'mood' menulis...

Hmm..selain dari isu-isu politik yang tak henti-henti (tak ambil peduli sangat sebenarnya..ya aku sangat gagal menjiwai politik..huhu..teruk!), isu ragut yang semakin galak, isu wabak H1N1..aku sebenarnya lebih terganggu dengan pemergian Allahyarhamah Yasmin Ahmad.

Ya..aku sedih dengan kehilangan ikon filem yang galak mengulit isu perkauman dan agama. Beliau berfikiran jauh dan luas dan sememangnya aku kagum dengan kemampuan beliau menghasilkan filem-filem yang berkualiti tinggi. Aku sangat minat dan mengagumi bakat beliau...sangat. Dan sebenarnya (Eh, macam lagu Yuna..!) aku menantikan iklan beliau untuk musim perayaan...tak kesampaian..

Ya aku sedih dengan pemergian arwah, tetapi yang lebih menyedihkan adalah tuduhan-tuduhan yang dilemparkan terhadap arwah...betul ke salah ke perkara yang lepas tu sudahlah. Berdosa besar kamu membuka keaiban orang jika ia perkara benar...lebih besar lagi dosa jika ia tidak benar kerana ia telah menjadi fitnah.

Tak takutkah menjatuhkan tuduhan "pencemar Islam" ????
Berani mengungut keluarga arwah "terimalah balasan Allah!" ???

Kamu siapa nak menjatuhkan hukum?? Jika benar menghayati Islam, kamu doakanlah arwah diampunkan dosa..bukan menuduh atau menggembar-gemburkan perlakuan arwah semasa hayat. Hentikanlah......aku merayu hentikanlah...

Al fatihah buat arwah...

P/S: sebelum menulis entri ini sebenarnya aku sedang membaca blog arwah...sememangnya aku mengikuti blog beliau, The Storyteller dan The Storyteller Part 2.

No comments:

Post a Comment