Wednesday, July 13, 2011

Hobi Saya Masak : Kari Sardin

Assalamualaikum semua..! Dah lunch?? Aku baaaru lepas... :) tu yang semangat sket...

Makan...makan.....makan....! Nak buat macam mana? Tak makan lapar...kalau tak lapar pun tengok cek abang makan pun kita jadi lapar....tapi tidak lagi dengan Shape Plus! eh...tetibe?? huhuh...merapek ....ignore je pereggan ni la ye...

Sebenarnya nak citer pasal lunch ahad lepas...punye la berzaman baru nak citer kan...dulik! Nak citer jugak...!

Disebabkan dekat rumah tak simpan stok barang basah, kalau weekend je aku kena pegi pasar pagi untuk beli barang masak. Maklumla...masak nye bukan hari2...malam cek abang tak makan nasi..so memang weekdays tak ada la masak lauk. Setakat bihun goreng bodo-bodo, mee sanggul goreng ke, tak pun gorengan2 tofu atau chicken meatball je dah cukup. Mudah.com OK...hehe...heh! panjang intro!

So sebab RAJNI RAJIN...aku masak....special! Hehe...kari sardin...bukan ikan sardin fresh tu...tapi sardin dalam tin. Amek ko! 

Image Source : Google
 Slalu aku pakai ayam brand...tapi kali ni first time try guna King Cup. Ok jek rasa dia..harga? Jaauhhhh beza beb!

Pastu masa gi amik paper pagi tadi aku bli bendi skali 6@7 batang...sap-sap-sui tumis ngan ikan bilis dan telur..so masak serentak kat dua2 dapur...tengah-tengah masak tu cek abang kita menjenguk....dia intai sambil buat slurppp..slurrpp...mcm iklan maggi tu...hehe...skaliiiiiiii

"Sayang...goreng telur boleh?"

Hahaha...agak dah! Apa-apa pun telur goreng takkan dilupakan OK...maka lepas siap dua menu tu aku pun goreng ler telur dadar...SIAAAAPPP!! Sonang baitu....ada la dalam 15minit je kot aku masak...

Tapi sorry la ye...takdok gamba...tak sempat nak snap-snap...sebab lepas siap je masak..si manja kecik tu dah ehek...ehek...bangun tido...macam tetau je ibu dia dah siap masak....ye la..bagi appa dia makan...dia pon nak makan kan...

The best part is.....kan aku cakap cek abang tak makan nasi malam kan...ehh?? Aku ada cakap kan? huhuh..tetiba dalam kol lapan tu cek abang tanya ada nasi tak...terkejut anak badak aku...*anak badak sebab tak terkejut sangat..dah agak2 sebab dia mmg gemar kalau aku masak kari sardin :). Maka panaskan nasi semalam yg ada dalam peti ais. Maklumla tengah hari mmg masak cukup2 je...satu pot je..sebab slalu mmg tak mengulang....nasib ler ada nasi lebih yang beli semalamnya..

Cek abang tanya...

"Sayang tak nak makan?" sebab dia tengok aku terus melepek depan tv...

Aku cakap tak nak...tak lapar...pastu cek abang leh cakap...

"Issshhhh pelik! Penyakit sayang dah pegi kat abang nih!" boooolehh gituuu??? kejam tau....

Sebab shape plus le bang....dapat le control napsu makan ni haaa....hehehe....tak bangga ke bini dah kurang makan ni? :p

Extra gravy: Happy sebab cek abang enjoy makan...ngeee...

No comments:

Post a Comment