Monday, July 18, 2011

Hobi Saya Masak: Nasi Tomato & Ayam Masak Merah

Helooww...haa hari ni lunch kite makan menu semalam yee... :D Aku bli nasi kosong je...belasah lauk smlm...


Ayam masak merah ala kenduri kawin...aku dapat resepi ni kat MyResipi.com. Sodaaapp laah! Eh terpuji sendiri pulok..

Sebenarnye dah lama teringin nak buat sendiri nasi kaler2 ni...tak kisah la nasi minyak ke, nasi beriyani ke (woh kelas belajar nasi beriani terus!), nasi tomato ke....apa-apa nasi yang bukan nasi putih tapi selain nasi lemak la...nasi lemak tu dah hebat dah (sambil dabik dada pastu dusshh kena panah petir sebab riak *padan muka*)


Lalu semalam aku gunakan la weekend aku untuk buat nasi tomato...sebab tu paling senang kot...jadinya bila dah buat nasi tomato...gu nye memang ayam masak merah la kan...yang bestnye...dekat 3 jam la aku amik masa nak masak...sebabnyeee??? 


Ni jaga seseorang bernama Thisya Briana yang bertuah nak duduk ngan ibu kat dapur...tak ke parah?? nak berkepit je plak...tak tau napa 2@3 hari ni dia nak berkepit je...kalau tak melalak dia macam kena pukul okay..sampai aku takut dengar..


Ni time pepagi baru bangun...layan dia tengok tv sambil aku cari resepi kat tenet...baik okay time ni..

So mana keje yang aku leh buat sambil dukung dia aku buat...pastu time nak guna dua tangan or keje yg bahaya cam goreng ayam tu aku letak dia...so ulang alik dukung dia mana tak 3 jam kan?? Tu gamaknye umah comel...kalau umah besau?? Mau 6 jam kot??

Laki aku dah kebulur...kesian tau! Kol 3 kitorang lunch eh..hehe...tapi laki aku cakap nasi and lauk OK...hehe puas hati la..tak de bad komen...ngee...sengih sampai telinga...my deary hubby ni memang payah nak puji makanan ok...he's a perfectionist so kalau dapat OK tu memang dah kira cemerlang lah bagi aku...hahaha!! Maklumla masak pun jenjarang kan..

No comments:

Post a Comment