Tuesday, April 7, 2009

Ahli Nujum

Malam tadi aku ke kelas, walaupun dimaklumkan dalam masa yang singkat aku tetap bergegas ke sana. Rasa sayang pula kalau ketinggalan.Ini pertama kali aku hadir untuk kelas sebegini. Semangat dia lain macam sikit la..hehehe....

Sebaik sampai aku berdebar nak bukak pintu...malunya sampai lambat. Bismillah....

Jeng...!!


Ada seorang sedang menanti di podium, pengajarnya aku agak.

Dua orang dibelakang kelas, sibuk menguruskan dokumen-dokumen.

Itu sahaja?!

5 minit kemudian ada seorang lelaki tiba. Kelas bermula beberapa minit selepas itu. Rupa-rupanya yang dua orang dibelakang kelas itu bukan datang untuk menghadiri kelas, tetapi untuk menyelesaikan tugas mereka. Cuma lelaki yang datang selepas aku sahaja datang untuk kelas. Tidak berapa lama selepas kelas bermula, seorang lagi lelaki menyertai. Itulah bilangan yang hadir malam tadi.....3!

Sesampai dirumah, aku ke bilik emakku. Beliau baru selesai solat Isya', sebaik mak aku habis berdoa aku bertanya..

"Mak...mak..cuba mak teka berapa orang kat kelas tadi...??"

Laju gila mak aku jawab....."TIGA?!"

Pecah berderai tawa aku sambil menjawab... "Betul..!!"

Terus kami gelak terguling-guling...(Eh..tipu je...)

"Mak boleh jadi ahli nujum la macam ni...!!"

Kah...kah...kah....Kami gelak lagi....sampai sakit-sakit perut aku. Dah la jawab laju, tepat pula tu !

No comments:

Post a Comment