Friday, April 24, 2009

PROCEED!

Dulu aku cukup paranoid bila dengar perkataan ni...kenapa? Biarlah rahsia..hehe...tapi kebanyakan pembaca yang semangnya terdiri daripada rakan-rakanku..mereka akan faham...dan tahu kenapa perkataan ini cukup 'berhantu'...

Tadi aku dapat panggilan telefon..

Aku mengangkat gagang dan bersuara.." Hello.." Helo...helo..ehehe..acah saja..tu kan lagu Farah Asyikin...Sekali saja aku helo...Ihiks..!

"Cik Syazwani ya?" kedengaran suara seorang wanita.

"Ya.." Jawabku ringkas.

"Saya Michealle Yeoh dari Syarikat Tunggang Terbalik...macam mana dengan proposal semalam?" Tanya beliau..

"Oh ya..Michealle..Proceed!" Balasku yakin.

"Okay, proceed ya..! Terima kasih"

Sebaik aku meletakkan gagang...terus hatiku berbisik..."Hah??? Aku sebut PROCEED??? oh tidak aku tidak seperti dia...aku telah membuat pertimbangan dan perbincangan yang sewajarnya dengan bos aku...oh tidak...aku bukan seperti dia.."

Lantas terus aku menghantar mesej kepada bekas rakan sekerjaku melalui Skype...hehehe...mengimbau kenangan lalu...ceh...terus nyanyi lagu

Lela - Bidadari

Kenangan silam aku dan dirimu
Berdua sesama bermadu
Saling berjanji sehidup semati
Hakikat di dunia ini

Segala yang dikata
Harus di kota
Ibarat adam dan juga hawa
Alangkah indah
Sewaktu bercinta
Tiada senjata
Yang dapat menghalang kita

Kau umpama bidadari
Suci bagai embun pagi
Tapi aku belum pasti
Apakah cintamu itu suci

Kau hadir membawa erti
Penawar di kala sepi
Sehangat dian yang menyinari
Bersama cintamu abadi

Tak..tak...aku tiada hubungan sulit dengan dia...salah sama sekali....

Cuma lagu top tu....

No comments:

Post a Comment