Saturday, August 13, 2011

Ramadhan 10 : Projek tertangguh....

Perasan tak Ramadhan 9 aku ada cakap bli cream cheese ngan whipping cream?? Ehkekek...sendiri tulis sendiri baca mmg la perasan...kuang..kuang..kuang...

Okeh hasrat yg lama dah tercapai la masa hari ke 10 puasa hari tu...selama ni tak berani nak cuba resepi2 pencuci mulut barat yg pakai whipping cream / cream cheese / gelatin dan yang sekeluarganyalah...tapiii...


 Jadikk!!!! jadikkk!! haha sian eh aku...excited macam dapat apa...buat tiramisu je pon...yg simple resepi plak tu kan...cuma pasni aku kena tambah lagi nescafe tu sebab kurang berasa sket...ni sebelum masuk peti ais..sejurus selepas siap meng "layer"...

Aku buat ni sementara tunggu somi balik...kitorang nak buka kat luar hari tu...mula-mula tu macam teragak-agak...sempat ke tak...sempat ke tak...last-last laju-laju buat sume...mula-mula suspen gak bila pukul cream cheese ngan whipping cream tu tak kembang-kembang..tangan aku nak kejung dah....tapi dalam beberapa minit pastu kembang...fuhhh..!! Cuma tak tau la cukup kembang ke tak...aku belasah je letak dalam gelas terus..sejukkan...

Tunggu somi balik...da dkt maghrib okay..lapor gilerrr dah...

Kitorang gi Fruity..bakery and cafe...aku yg request nak buka luar...kengkonon nak spend time sesama la..hehe baby tak bawak..mmg balik keje aku tak amik dia..tinggal dlu..pas buka baru gi amik nanti..kalau gi frutiy ni mmg tak da lain la yang aku order...diorang ada offer set berbuka so kami laki bini sehati sejiwa pilih menu yg sama....


 Thai Laksa....95% taste like laksa johor...!! I likeeee...!!!! Sedappp....ohhh


 Sangat puas hati makan...kuah pekat cukup rasa...isi penuh tak kedekut...


 Ice lemon tea..Nyamaannn!


Coleslaw...sedap ah..sedap!

Ade satu lagi dalam set ni kek coklat...mana tah gambar...pun sedap gilosss okeh..memang puas hati la...satu set RM16...berbaloi kan?? kan??


Malam tu kan dah dalam kol 10.30 cam tu my somi mintak gorengkan tit bits (in out term tit bits adalah fishball/chicken meat ball/crabstick/seafood tofu...waahhh..melampau tak?) Aku tanya la lapar ke bang...dia mengangguk...aku pon offer la my very own made Tiramisu...tau apa dia tanya??

"Mati tak lepas makan???" 

Arghhh!!!

Aku pun terus gaya chef gi amik Tiramisu kat peti es dan hias...eceh...


Ni nak serve kat en.somi..maka hias la kengkononnye...heehehe... boleh laa...

Tapiiiii seronok sangat sebab en.somi suka....dia kata dia suka part cream2 tu..oh yeahhh *goyang-goyang bontot*

Licin....! Tinggial lapisan biskut yg bawah skali je en. somi tak habiskan...sebagai isteri mithali aku pun habiskan (apa je makanan pun aku jadi isteri mithali...ehkekeke)

No comments:

Post a Comment