Friday, February 13, 2009

16 Facts About Me

Aku telah di tag...huhuhu..Ketika aku ditag,aku tengah sibuk menjadi setiausaha mak aku yang tengah tekun menelefon saudara mara. Mencatit segala yang patut..

Hurmm... 16 facts about me..? Let's go through...

1. Aku kidal, ikut abah. Masa aku kecik-kecik dulu aku makan pun pakai tangan kiri, tapi ketekunan mak aku mendidik (isk..isk..terharu) setiap kali aku nak suap tangan kiri mak aku tepuk tangan aku. Aku pun beralih tangan, jadi semasa proses tersebut..kalau aku makan, dua-dua tangan aku kotor..heheh..

2. Aku ni dyselexia ke ek? Dulu aku susah nak kenalpasti kiri atau kanan. Sampai la aku darjah enam, ada satu tahi lalat tumbuh kat tapak tangan kanan aku (masa mula-mula tumbuh besar gila! Lepas tu aku korek pakai jarum peniti dah kecik sikit). Sejak tu baru aku mahir kiri dan kanan.

3. Dulu aku kurus, siap boleh main biola kat perut ni.Langsing wa cakap lu...! Tapi sejak aku masuk sekolah rendah, aku mula berisi. Lepas tu, aku mula jadi "sihat" seperti kini sejak aku masuk asrama. Adakah nasi kawah yang harus dipersalahkan? Berat maksimum semasa di Kolej Matrikulasi Perlis. Makan murah,banyak dan kafe sebelah blok je!!

4. Aku pernah jadi 4 finalis untuk wakil lompat tinggi rumah Jebat (Rumah Hijau ;) ) Tak percaya kan??

5. Semasa tadika, mak aku selalu gosipkan aku dengan salah seorang kakikatangan tadika aku.. ABANG SIMON! Dek kerana abang ni baik, hari-hari aku cerita pasal dia.Tambahan pula kalau dekat pasar malam abang ni meniaga tembikai, aku malu-malu jumpa dia..hahahaha!!


6. Fobia aku adalah tidur tanpa selimut. Kenapa? Sebab masa kecil dulu aku mimpi dekat hujung katil ada banyak sangat tangan-tangan geletek tapak kaki aku, dan aku adalah sangat PENGGELI...! Aku menangis teresak-esak dalam tidur sampai aku terjaga.

7. Aku sangat penggeli. Tolong jangan geletek aku!

8. Zaman tadika dulu aku selalu main game komputer nama Dig Dug. Zaman skrin warna hitam dan hijau je...isk HIJAU? Ada siapa-siapa perah main tak??

9. Masa matrikulasi aku pernah kena denda diri luar kelas sebab tak siap latihan ekonomi. Lepas tu ada budak sapa aku... " Tunggu siapa?" Malu seh...dah besar kena denda macam tu..!

10. Aku suka masak, sangat suka.

11. Pernah mendapat johan semasa pertandingan mewarna,kawan yang ajar aku cara nak main tona warna tu dapat naib...iskk...

12. Pernah diet, berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10kg dalam masa 3bulan. Tidak mengambil nasi dan senaman setiap kali sebelum dan selepas bangun tido. Sekarang...? Hehehehe...

13. Gayat! Pernah naik tingkat 84 kat KLCC aku tak duduk diam. Aku sentiasa berjalan. Naik menara KL pun macam tu. Naik kereta kabel dekat Genting, tapak tangan aku bengkak sebab pegang botol air kuat sangat.

14. Senang sunburn...mudah sangat, terutama kulit muka sebab kulit jenis berminyak.

15. Senang bergaul. Aku pernah pergi Tioman dengan satu kumpulan ni, yang asalnye aku cuma kenal sorang je. Ex-roommate cum senior aku masa UiTM. Tapi masa kat Tioman terus jagi GENG. ;). Cikgu aku pernah cakap kat mak aku, " Dia ni campak kat mana je boleh hidup..." InsyaAllah....

16. Tak pandai berenang. Jadi kalau cikgu tadi campak aku kat laut, alamat tak boeh hidup la...!



No comments:

Post a Comment