Sunday, February 22, 2009

Hari Minggu

Hari minggu aku agak sibuk dengan membantu menyelesaikan tugas-tugas persediaan untuk majlis adik aku tak lama lagi. Ada beberapa perkara yang ingin aku kongsi disini...

Semasa dalam perjalanan ke sebuah gudang yang menjual barang-barang yang aku cari disekitar balakong, aku melepasi sebuah cawangan Bank RHB. Kelihatan beberapa orang warganegara Bangladesh bersidaian disekitar lot tersebut. Terus fikiran aku terlintas dengan berita baru disiarkan di akhbar baru-baru ini. Sebuah rumah teres dua tingkat dijadikan hunian untuk kira-kira 140 orang warganegara Bangladesh. Kepadatan yang melampau memaksa mereka menjadikan anak tangga sebagai tempat untuk melelapkan mata! Kasihan sungguh...Belum dikira nilai diri mereka yang dilelong hanya RM1,000 seorang !! Kejam sungguh manusia zaman sekarang...Masalah pendatang asing memang tidak mudah dibendung. Ia agak sukar dikawal memandangkan perkara ini melibatkan perikemanusiaan. Seperti bangsa Rohingya yang dibuang dari tanah sendiri. Majoriti dari mereka senang menjadikan negara kita sebagai penempatan tetap.

Tidak dinafikan salah satu faktor utama ialah kerana kesudian secara tidak langsung oleh masyarakat kita sendiri...bukan menyalahkan cuma mungkin dari hari ini kita perlu pertimbangkan segera...kalau aku nak huraikan panjang lebar hujahnya...aku dah pedih mata..tanda-tanda lambaian bantal empuk memanggil sangat jelas... ;) Kemudianlah kita berbicara panjang ya...!

Oh sebelum aku memakirkan kepala ke bantal empuk...ini adalah beberapa gambar yang sempat aku rakamkan semasa perjalanan pulang dari Balakong. Aku lalu lebuhraya Cheras -Kajang. Alangkah bahagia kalau aku mampu menjadi seperti mereka...tapi aku tiada lesennya!




Wohoo...nak teman lelaki yang mempunyai motor sekacak motornya boleh? Ngeee...

1 comment:

FaDh~LyNn~AloNg said...

wahaha. aku pun ada ditempat kejadian. aku yg menyediakan camera yg dipinjam dr abah. :p

Post a Comment