Tuesday, February 10, 2009

HANGIN

Apa itu HANGIN? HANGIN terjadi tatkala badan dipenuhi angin panas yang menyerbu akibat dari rasa kurang senang terhadap sesatu yang terjadi. Apabila panas, maka sebutan menjadi HANGIN (kanak-kanak dibawah 12 tahun,sila mendapatkan bimbingan ibu bapa untuk menggunakan perkataan ini). Contohnya situasi;

Rancangan asal adalah mengadakan mesyuarat di tempat A, oleh kerana keuzuran perkakasan di pejabat tersebut salah seorang staf yang bermurah hati telah menyumbang tenaga untuk membawa peralatan-peralatan untuk jamuan ringan. Beliau turut menyediakan bihun goreng dengan caj yang minima kerana hasrat murni beliau untuk memberikan jamuan yang lazat. Tepat jam 8.27 pagi beliau telah tiba dipejabat dan sebaik sahaja beliau membuka komputer riba, tet..tet..tet..(bukan macam ni pun bunyinya)satu khidmat mesej pesanan ringkas diterima, bunyinya begini; "Salam.Take note that todays meeting has been change to B at 11.30am" (the meeting suppose to be 10.30) eh, tertukar bahasa pulak. Apakah??

Lalu aku (dengan rasa terkilan dengan sesiapa yang menukar rancangan disaat akhir ni) membalas mesej tersebut "Ok. En.A terus pergi ke?". Soalan aku berbaur hasrat untuk menumpang sebab aku tak mahu memandu kesana. Aku terlalu kecewa sebab ahli mesyuarat tidak sudi ke teratak pejabat kami. Isk...isk...isk...Pastinya eksekutif sumber manusa aku kecewa kerana beliau sangat teruja dengan khabar bahawa En.B, Pengarah Urusan kami tidak jadi ke sini. Beliau berkehendak sangat untuk bertemu En.B. Nasib baik beliau tak mengandung..hehehe..

Dah la, melalut..akhirnya staf tersebut menjemput seluruh staf dipejabat menjamu makanan tersebut.

Sekian coretan untuk meluahkan keHANGINan hati...


No comments:

Post a Comment