Friday, February 27, 2009

Street Fighter

Ha? Salah blog? Eh...betul, blog wani la ni. Tajuk sahaja bahasa lain. Itu sebenarnya tajuk filem yang saya telah tonton hari ini. Niat asal nak tengok Kung Fu Chef, tapi terpaksa dibatalkan kerana di GSC Alamanda tidak ditayangkan. Lalu aku memilih filem yang ditajukkan di atas.

Tidak menjangkakan filem yang menarik, sebab aku sangka ceritanya berkenaan aksi-aksi pergaduhan seperti filem-filem barat yang lain, atau ala-ala gusti.

Jangkaanku meleset...filem ini padat dengan aksi kungfu yang sememangnya aku sangat gemari! ;) Jadi aku tengok dengan begitu khusyuk. Jalan ceritanya juga tidak mengecewakan. Aku berpuas hati dengan filem ini. Pada akhir cerita barulah aku perasan. Tajuknya;

Street Fighter : The Legend of Chun Li

Hehehe...patutla banyak kung fu kan? Malah penggambarannya kebanyakan dibuat di sekitar Bangkok. Ada juga terselit beberapa pengajaran hidup dalam jalan ceritanya. Kalau daripada 10 mata, aku boleh bagi filem ini 8 mata. Jadi kalau anda berpeluang, saksikanlah!

No comments:

Post a Comment