Tuesday, February 17, 2009

Panggilan Berhantu..

Lebih kurang 11.45 pagi

Sedang leka berbincang dengan HR...

Kring..!! Kringgg..!! (Sampai bergegar2 gagang telefon tu macam dalam kartun tu..isk isk..tipu je..)

"Hello Wani...Rosnani ni"

"Ye Puan?"

"Saya nak mintak tolong sikit ni.."

"Ada apa Puan?"

Mula menerangkan situasi........lalu menyambung "Saya tak nak masukkan impairment tu.."

"Awak ada projection P&L dengan Cash Flow untuk 5 years?"

"Tak ada la Puan"

"Saya nak mintak awak prepare boleh..? Hari ni ye?"

Yang mana maksud sebenar ayat adalah "Awak kena prepare hari jugak!" Tapi dalam nada yang lebih memujuk...

"Isk..hari ni Puan...? Okay...okay...!" Dalam kepala otak aku ni dah macam Jalan Tun Razak pukul 4.00petang!

"Haah..hari ni tau..kalau tak Financial Statement kitorang tak boleh keluar.."

"Okay Puan..." Konon tak ada masalah langsung...! Walhal aku bingung membayangkan aliran tunai yang perlu disediakan..

Tepat jam 2.30 aku siap buat P&L..tengah kelam kabut nak e-mail dekat bos, bos aku dah terpacul depan pintu bilik aku..

"Wani, saya nak keluar jumpa pegawai ABC (Aku tak dapat nak mengecam nama lantaran keserabutan fikiranku) ye..!"

"Eh.. eh...bos..saya baru je nak e-mail bos P&L ni..tengokkan kejap boleh?"

Aku pun 10 kali lebih pantas dari LRT menerangkan kira-kira aku..

"Ok..ok...Ok la ni...boleh proceed..."

Perghhh lega...

Eh macam mana nak buat aliran tunai kalau tak ada imbangan duga ni...?? Aku pun dail no Puan Rosnani...

"Puan Rosnani tengah mesyuarat..." Jawab eksekutif pejabatnya...

Aku buntu....sebab tu aku tulis entri ni...hehehe.... ;)

No comments:

Post a Comment