Saturday, March 28, 2009

Definisi SANGAP

Sesungguhnya aku teramat bosan dan dungu menunggu begini. Walaupun aku rasa terbeban kerana terpaksa menghurung komputer riba aku dek kerana langsung ke Midvalley dari pejabat. Namun begitu, objek ini juga yang menemaniku pada waktu ini dan memberikan hiburan ketika aku menunggu ketibaan yang ditunggu.

Muka yang sangat kebosanan

Perkataan pertama yang terlintas ketika hati aku mengeluh akibat penantian ini adalah 'sangap'. aku tidak pasti samaada perkataan ini sebenarnya wujud atau tidak dalam tatabahasa Bahasa Malaysia. Rasanya sudah begitu lama aku tidak menyelak kamus Bahasa Malaysia. Kali terkahir aku rasa ketika aku galak menyertai peraduan teka silang kata Utusan suatu ketika dahulu. Hampir 5 tahun yang lalu...

Untuk memuaskan hati aku, aku buat carian perkataan ini. Hasil yang pertama adalah Urban Dictionary. Selainnya? Semua berkaitan dengan isu porno. Huh....! Balik nanti aku nak cari kamusku! (Eh, silap. Bapa aku yang punya..! Hiks..)

Dah...nak solat Maghrib..macam mana aku nak uruskan komputer nih...haih..!

Apa pun berbaloi beli air RM12.80 ni. Dapat berehat sambil melayari internet dan berhubung dengan beberapa rakan..walaupun aku berseorangan tetapi hakikatnya ramai yang menemani. ;)

Dah...dah...! Sembahyang mak kata...!

No comments:

Post a Comment