Thursday, March 12, 2009

Rasukan Ablaska

Tak, aku belum tonton filem ini.

Cuma nak cerita sedikit 'suasana' pejabat aku. Oh ya, sekarang waktu pejabat. Aku curi masa sebentar sementara menunggu pelajar praktikal menyiapkan tugasannya, maklumla perisian tidak ada punya rangkaian (networking).

Berbalik pada cerita asal. Syarikat aku bekerja adalah sebuah pusat kesihatan swasta. Pejabat kami terletak ditingkat 2 (2 tingkat saja yang ada pun).

Tingkat bawah : Klinik pesakit luar dan klinik pakar

Tingkat 1 : Wad 1

Tingkat 2 : Wad 2 (JARANG dan 80% bilik tidak digunakan) dan PEJABAT

Ditekankan sekali lagi, disini bahawa ini adalah HOSPITAL.

Wad tidak digunakan + hospital + tingkat atas sekali (sunyi) = suka didiami makhluk halus

Jadi, beberapa kejadian pernah aku alami;

1. Datang pejabat, mendapati radio berbunyi. Suis tidak ditutup. Aku ingat-ingat lupa, 70% yakin sudah ditutup. Kali ke 2 terjadi aku yakin bukan aku lupa....

2. Datang pejabat, lampu bilik aku terpasang. Agak meragukan kerana malam sebelumnya aku orang terkahir meninggalkan pejabat, kalau aku lupa aku akan nampak cahaya yang terserlah kerana lampu lain telah dimatikan. Kali ke 2 terjadi aku yakin bukan aku lupa....

3. Datang pejabat, penghawa dingin terpasang. 2 - 3 langkah sebelum tiba di pintu bilik aku dah dapat merasakan kesejukan lantai. Penyelia bil bertanyakan aku, "Cik Wani lupa tutup ya?"

Aku bingung, cuma mengimbas babak aku pulang semalam...lalu menjawab...

"Mungkin agaknya..."

Kali ke 3 terjadi (hari ini) , aku yakin bukan aku lupa...

Apakah yang bermain di fikiran anda..?

Biasanya kalau kerja sedang menimbun, aku akan bekerja sehingga jam 9.00-10.00 malam. Tetapi pernah seminggu aku tidak berani melakukan sedemikian, walaupun aku banyak benar kerja yang perlu diselesaikan. Jadi, aku susun atur kerja-kerja aku. Mana yang boleh diselesaikan di rumah aku tangguhkan. Yang lain aku selesaikan secepat mungkin sementara jam belum menunjukkan pukul 7.00 petang.

Puncanya..?

Aku terdengar (sebenarnya menarik nak dengar, tapi hati takut-takut) pekerja lain yang menceritakan kes-kes terlihat 'mereka' menunjukkan diri. Dan yang pasti adalah ditingkat dua.


Alhamdulillah aku belum pernah dan berdoa takkan pernah mengalami begitu. -_-

2 comments:

azurinsama said...

aduyai Wani sahabatku...amat menakutkan juga pengalaman yg ko alami...ish3...mujur laa kejadian ringan shj, mintak dijauhkan tirai pancainderamu drpd ternampak secara visual...Amiiin! ^^

WaniGhani said...

terima kasih atas doamu..terharu..

Post a Comment